76 220 €
80 000 €
Urobili sme veľký krok. Začíname!

Terézia Trončáková Vnútro

Bojíme sa médií?

Proticirkevné. To je azda najčastejší prívlastok, ktorý v súvislosti s médiami počuť v „našich“ kruhoch od biskupov cez katolícku inteligenciu po veriacich, ktorí si okrem Lumenu občas zapnú správy a Poštu pre teba. Po dôkaz stačí zájsť do Mariazellu. Kto si počas septembrovej pápežskej návštevy porovnal spravodajstvo Vatikánskeho rozhlasu a slovenských denníkov, videl a uveril. Na jednej strane myšlienky z homílií, na druhej analýzy počasia, nedostatku suvenírov a ekologických protestov proti vyťatiu troch líp.

Keď sa veriaci, čo boli na púti osobne, vrátili domov, rozprávali svojim o... O čom? Citovali Svätého Otca? Alebo referovali, ako zmokli, vybaľujúc z kabeliek ukoristené suveníry pre vnúčatá?

Médiá nás chytajú na to, čo je prirodzené. Čo je jednoduchšie. Jednoduchšie prenosné a jednoduchšie zrozumiteľné. Vehementne odmietajú suplovať vychovávateľov.

A vychovávajú viac, než si myslia a myslíme. V duchu toho, čo je im prirodzené a jednoduchšie. Na Západe sa už dávno píšu štúdie a vydávajú knižky o tom, že a prečo je medzi novinármi oveľa viac liberálov či ľavičiarov ako v bežnej populácii. Štatistiky to ilustrujú číslami o nadpriemernej rozvodovosti a bohémskom štýle života.

Infiltrovať sa? Zakladať vlastné časopisy, televízie? Dobrý nápad, ale... V tej brandži sa doteraz uchytilo iba málo „našich“ jednotlivcov. A vlastné médiá veľmi rýchlo presviedčajú už len presvedčených. Kým v Mariazelli na jednej strane nezaznelo takmer nič z toho, čo tam Benedikt XVI. vlastne povedal, druhá strana rovnako starostlivo odfiltrovala každý ochranársky či židovský protihlas. Dva zákopy.

Médiá prenikajú k ľuďom, medzi nich, do nich. To by sa páčilo aj tomu, ktorý jedával s mýtnikmi a hriešnikmi. No keď autorka tohto komentára predstavila kolegovi zo sekulárnej univerzity ako výskumnú tému využitie mediálneho jazyka na sprostredkovanie iných ako bulvárnych posolstiev, reakcia znela: „Vy ste tou zlobou médií posadnutí.“

Až tak pôsobíme navonok? To je zle. K tým mýtnikom nepôjdeme z nepoškvrnenej štartovacej pozície, ale s biľagom predsudku.

Prvý krok je odbúrať ho na svojej strane. Nepôsobiť posadnuto. Ani proticirkevnosťou médií.

Terézia Kolková

Ilustračné foto: www.sxc.hu

• Ak sa Vám článok páčil, podporte ho navybrali.sme.sk

Potrebujeme vašu pomoc

Tento článok prináša nová redakcia Konzervatívneho denníka. Naším cieľom je prinášať viac kvalitných článkov a spravodajských informácií a rozširovať redakciu tak, aby sme vám mohli od septembra prinášať plnohodnotné konzervatívne správy.
Lukáš Obšitník, šéfredaktor

Bez vás to nepôjde

Pridajte sa k našim pravidelným prispievateľom alebo vložte svoj email a pomôžte šíriť dobré myšlienky.

Podporte nás
Novinky e-mailom
Slovensko je o krok bližšie ku Konzervatívnemu denníku.
Naším cieľom je nárast počtu článkov a spravodajstva a od septembra budeme prinášať plnohodnotné konzervatívne témy, ktoré inde nenájdete.
Sem vložte svoj e-mail a budeme vás informovať, ako vzniká Konzervatívny denník.
Ďakujeme
Konzervatívny denník už urobil prvý krok. Zamestnali sme prvých redaktorov,
prinášame spravodajstvo a myslíme to naozaj vážne.
Teraz potrebujeme vašu podporu.
Podporte nás tak, ako práve môžete.
Finančnou podporou alebo zdieľaním medzi vašimi známymi.